Likier kajmakowy z nutą korzennych przypraw


Ostatnio po raz pierwszy przygotowałam samodzielnie likier. Patrząc na listę składników oraz sposób przygotowania wiedziałam, że nie sprawi mi on problemu i tak też było. Jego przygotowanie jest ekspresowe, jedynie musimy uzbroić się w cierpliwość, gdyż likier musi leżakować w lodówce około tygodnia czasu, żeby smaki zdążyły się przegryźć. Ja już jestem po pierwszej degustacji i powiem, że jest bardzo świąteczny, pachnie pomarańczami i przyprawami bożonarodzeniowymi. Obawiałam się o smak, czy aby na pewno nie będzie czuć za bardzo wódki, ale niepotrzebnie, ponieważ wyszedł dosyć delikatny w smaku. Ja swój likier przelałam do świątecznych butelek i zamierzam nim obdarować rodzinę oraz znajomych.


Składniki:
  • 300 g masy kajmakowej
  • 200 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 1 łyżka przyprawy do piernika 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • skórka otarta z 1 dużej pomarańczy
  • 250 ml wódki 40%

Masę kajmakową miksujemy z mlekiem skondensowany do uzyskania jednolitej konsystencji. Masa będzie płynna.
Do masy dodajemy przyprawę do piernika, cynamon oraz otartą skórkę z pomarańczy, ponownie miksujemy.
Na koniec cienkim strumieniem wlewamy wódkę cały czas miksując. Gotowy likier przelewamy do butelek, wstawiamy do lodówki na 7 dni, pamiętając o codziennym mieszaniu. Po tym czasie likier jest gotowy do spożycia. 

Smacznego. 




Komentarze

  1. wspaniale musi smakowac!! Radosnych świat

    OdpowiedzUsuń
  2. A myślałam, że to bardziej skomplikowane:) Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki likier to naprawdę fajny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas w tym roku był krówkowy, ale ten też nam smakuje:)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie robiłem jeszcze takiego likieru. Zrobię i ładnie zapakuję do butelek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz