Domowy serek kanapkowy


Nie wiem, jak u Was w domach, ale u mnie spożywa się dużo różnego rodzaju serków kanapkowych, zarówno na słodko i na słono. Dlatego też postanowiłam z ciekawości zrobić domowy serek na bazie jogurtu greckiego. Do tej pory wyprodukowałam już jego 3 porcje w różnych smakach. Także nie muszę Was chyba przekonywać, że to jest najlepsze rekomendacja J. Wyprodukowanie nie jest pracochłonne, jedynie trochę czasu zajmuje samo oczekiwanie na to, aż będzie gotowy. Nie mamy tutaj, żadnych ulepszaczy smaków, zapachów, jedynie, to co sami dodamy. Bardzo Wam polecam przygotowanie serków, bo sądzę, że na pewno się nie zawiedziecie J Ja w najbliższym czasie mam zamiar przygotować taki serek tylko w wersji na słodko.

Składniki:
  • 800 g gęstego jogurtu greckiego
  • 1 łyżeczka soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • ulubione zioła lub przyprawy: szczypiorek, papryka ostra/słodka, czosnek w proszku, czarnuszka, tarty chrzan, miód, prawdziwa wanilia
  • gaza (ja kupiłam metrową)
Do mniejszej miseczki wykładamy jogurt grecki, dodajemy sól, pieprz, dodatkowe inne przyprawy oraz pokrojone ulubiona zioła. Mieszamy łyżka do połączenia składników. Na większy garnek stawiamy durszlak, który wykładamy gazą złożoną na 4 razy. Na gazę przelewamy jogurt. Odstawiamy go na 2 h, żeby odcieknął. Po tym czasie ściśle związujmy serek np. za pomocą gumki recepturki lub dratwy. Wieszamy go na uchwycie, np. od klamki, szafek, szuflad, pod spód podstawiamy garnek i zostawiamy na 24 h w celu odcieknięcia serwatki. Po 24 h, serek odcinamy, kładziemy na talerzyk, jednak dalej ma pozostać w gazie i umieszczamy go w lodówce na 5 h żeby stał się bardziej zwarty oraz twardszy. Po zadanym czasie odwijamy serek z gazy i delektujemy się jego pysznym smakiem.


Smacznego.

Komentarze

  1. Ale super wygląda :) Dzisiaj chyba spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pięknie uformowany CI wyszedl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robimy często i na słodko i na wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robię bardzo często, tak samo jak moje córy :)
    uwielbiamy go:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz