Ciasteczka razowe z kardamonem



Ostatnio zaopatrzyłam się w różnego rodzaju stempelki oraz wykrawaczki do ciasteczek. Chcąc przetestować je przed pierniczkami, zrobiłam razowe ciasteczka z dodatkiem kardamonu. Z ciastem pracuje się wygodnie, po dobrym jego schłodzeniu, nie przyklejają się do stolnicy, a po stempelkowaniu zachowują zadany wzór. Żeby mieć pewność, że wzór się ładnie zachowa profilaktycznie umieściłam ciasteczka na 15 minut w lodówce i po tym czasie od razu zaczęłam je piec. W smaku są kruche i ładnie czuć w nich zapach kardamonu. Dzięki użyciu brązowej mąki, cukru oraz przyprawy mają piękny, brązowy kolor.


Składniki: (na około 20 sztuk)
  • 125 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • 1/2 szklanki zmielonego cukru trzcinowego
  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 2 łyżki mleka
  • 1 jajko
Masło ucieramy na jasną, puszystą masę, dodajemy zmielony cukier trzcinowy, mieszamy do połączenia. Następnie wsypujemy partiami mąkę wymieszaną z kardamonem, dalej ucieramy. Na koniec dodajemy mleko oraz jajko, mieszamy chwilę do połączenia. Ciasto zlepiamy w kulę (będzie dosyć miękkie), owijamy w folię spożywczą i umieszczamy w lodówce na około 1 h.


Formę do pieczenia smarujemy masłem i wysypujemy mąka. Po 1 h ciasto wyciągamy i rozwałkowujemy na grubość ok. 4 mm na podsypanej mąką stolnicy. Wycinamy kształty, przenosimy je na formę, a następnie stempelkujemy, za każdym razem stempelek obtaczając w mące. Blachę z ciastkami umieszczamy w lodówce na około 15 minut, następnie wsadzamy do piekarnika i pieczemy w 200 st.C. przez 10-15 minut.


Smacznego.

Komentarze

Prześlij komentarz