Kruche z budyniem czekoladowym i masą serową



Bardzo smaczne ciasto, coś w tylu sernika waniliowego, choć oczywiście sera w sobie nie zawiera :) Jest bardzo lekkie, nie za słodkie, a co najważniejsze idealnie się kroi. Budyń czekoladowy i masa serowa wychodzi bardzo zwarta i gęsta. Ciasto myślę, że nie jest w żaden sposób trudne do przygotowania, robi się je bardzo szybko. W sam raz na jakieś większe uroczystości, czy święta. 
Idealne dla miłośników budyniu czekoladowego. Ja do budyniu nie dodawałam cukru, ale jeśli, ktoś lubi słodsze ciasta, to proponuję dodać 4 łyżki :)

Składniki:
Ciasto: 
  • 2 szklanki mąki 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 100 g masła 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 2 jajka 
  • 1 żółtko 
Na stolnicę wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, cukier i mieszamy, robimy dołeczek do którego wbijamy jajka oraz dodajemy żółtko, siekamy masło i wszystko razem zagniatamy na gładkie, jednolite ciasto.
Blachę o wymiarach 36 x 24 cm smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Na tak przygotowaną formę wykładamy rozwałkowane ciasto. 

Masa budyniowa: 
  • 1 l mleka 
  • 3 budynie czekoladowe bez cukru
Z podanego mleka gotujemy budyń, według przepisu na opakowaniu. Najlepiej w garnku z grubym dnem, żeby budyń się nie przypalił. Kiedy zacznie się gotować, potrzymać go jeszcze 1 minutę na małym ogniu mieszając, żeby dobrze się ugotował. 
Gorący wylewamy na przygotowany wcześniej spód. 

Masa serowa: 
  • 125 g masła 
  • 4 serki homegenizowane (łączna waga około 600 g) 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 3 białka 
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru 
Białka ubijamy z odrobiną soli na sztywną pianę. 
Masło ucieramy z cukrem. Stale ucierając dodajemy serki homogenizowane oraz budyń śmietankowy a na samym końcu ubitą pianę z białek. Delikatnie wszystko mieszamy szpatułką.
Przygotowaną masę rozkładamy na wystudzonym budyniu.
Pieczemy około 40 minut w 160 st.C.



Smacznego.

Komentarze

  1. Świetny efekt, super wygląda i na pewno bardzo dobrze smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię to ciasto:) pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciasto, musi smakować obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie :) na pewno było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś wspaniałego ^^ zjadłbym i to nie jeden kawałek, bo uwielbiam budyń ^^ Ps. Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś nie lubiłam budyniu czekoladowego, ale od kiedy zrobiłam ciasto właśnie z takim budyniem, to bardzo go lubię :)

      Usuń
  7. Angelika wspaniale wygląda, te dwa kontrastowe kolorki super....pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa propozycja! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zjadłabym pół blaszki ,serio.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po prostu muszę zrobić to ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo na prawdę jest bardzo dobre, u mnie w domu wszystkim smakowało :)

      Usuń
  11. Ale to musiało być pyszne :D Wszystkie części tego ciasta bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje ulubione smaki, nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam, ale wygląda przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe jest to ciasto, kusi smakiem i wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne ciacho i faktycznie na uroczystości ze względu na wygląd :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś jadłam takie ciasto i pamiętam, że bardzo mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz