Czekoladowe ciasto z białek



Dziś przychodzę do Was z przepisem na czekoladowe ciasto na bazie białek. Jest to już kolejny przepis na ich wykorzystanie :).
Ciasto w przygotowaniu jest bardzo szybkie i mało pracochłonne. Nie wymaga ono dodania proszku do pieczenia, gdyż powinno urosnąć na samych białkach. Po upieczeniu jest bardzo czekoladowe i wilgotne. 
Ja swoje ciasto dodatkowo po upieczeniu ponakłuwałam wykałaczką i podczas wylewania polewy, wleciała ona w te dziurki i dzięki temu polewa znalazła się jeszcze w środku ciasta, co można zauważyć na zdjęciach.
Ciasto dekorujemy wiórkami kokosowymi lub podprażonymi płatkami migdałów. Białka najlepiej wyciągnąć wieczorem, w dzień przed planowanym pieczeniem.

Składniki:
  • 100 g masła 
  • 150 g cukru 
  • 50 g kakao 
  • 100 g mąki 
  • 8 białek 
Miękkie masło ucieramy z cukrem. Dodajemy kakao i mąkę, miksujemy. 
Białka ubijamy na sztywną pianę. Delikatnie za pomocą łopatki wmieszujemy do masy kakaowej.
Keksówkę o wymiarach ok. 13×33 cm smarujemy masłem i obsypujemy kaszką manną. Wlewamy ciasto do przygotowanej formy i wstawiamy do nagrzanego do 180 st.C piekarnika. Pieczemy około 30-40 minut (do suchego patyczka). Po wystygnięciu ciasto oblewamy polewą czekoladową i posypujemy wiórkami kokosowymi.

Polewa czekoladowa: 
  • 75 g masła 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 4 łyżki śmietany 
  • 3 łyżki kakao 
Wszystkie składniki na polewę umieszczamy w garnuszku i mieszamy do rozpuszczenia składników i zagotowania. 


Smacznego.

Komentarze

  1. Fajne ciasto. Pysznie wygląda i z chęcią sięgam po kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasto. Pysznie wygląda i z chęcią sięgam po kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten mokry czekoladowy środek po prostu wpędził nas w zachwyt! Idziemy szukać gorzkiej czekolady po szafkach xD

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa opcja, może się skusze w przyszłości :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Obłędne ^^ Aż chciałbym się znaleźć przy takim cieście ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. ale super ! właśnie robiłam lody i zostały mi białka,zrobię na weekend

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam Cię zainspirować. Czekam na relację z pieczenia ;)

      Usuń
  7. Mmmm a się zagapiłam na te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O proszę, jest fajny i prosty pomysł na wykorzystanie pozostawionych białek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, nie lubię, jak mi się coś marnuje w kuchni, więc białka zawsze zbieram i mrożę ;)

      Usuń
  9. szybko i do tego wykorzystanie białek - dla mnie idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyda się, bo białek u mnie pod dostatkiem :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz