Biszkopt z masą maślaną z biszkoptami polanymi polewą z mleka w proszku



Ciasto te w internecie znane jest od kilku miesięcy pod nazwą ,,Góra lodowa’’. Jednak dla swojego ciasta nie pokusiłam się o taką nazwę, bo trochę góry lodowej nie przypomina ;) Przyczyna tkwi w biszkoptach, gdyż nie wiedziałam, że na przestrzeni lat, ich średnia, aż tak ewaluowała ;) Ciasto robiłam tuż przed świętami, więc nie miałam czasu, ani możliwości dokupić innych. Mimo to było pyszne - biszkopt dzięki nasączeniu był mięciutki, pulchny i dawało się w nim wyczuć napar z kawy, którym był ponczowany. Wszystkie smaki idealnie się ze sobą komponowały. Polewa z mleka w proszku jest świetna, w szczególności mnie smakowała ta do której dodałam kakao. Ciasto powtórzę na pewno jeszcze nieraz, tym razem używając biszkoptów o większej średnicy, gdyż efekt wizualny będzie o wiele lepszy, niż jaki teraz uzyskałam.

Składniki:
Biszkopt:
  • 6 jajek
  • szczypta soli
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
Jajka rozbijamy i rozdzielamy na białka i żółtka. Białka ubijamy ze szczyptą soli na gęstą, lśniącą masę, dodajemy cukier w celu usztywnienia i dalej ubijamy. Dodajemy po jednym żółtku cały czas mieszając, kolejno zaś wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. Mieszamy mikserem na wolnych obrotach, tylko do połączenia składników. Formę do pieczenia 36 x 24 cm, wykładamy papierem do pieczenia. Przelewamy na nią przygotowane ciasto. Pieczemy w 180 st.C. przez 30 minut. Studzimy. Po wystudzeniu biszkopt przekrajamy na dwie części.

 Poncz:
  • 300 ml naparu z kawy rozpuszczalnej (na 300 ml wody dodałam 2 łyżeczki kawy)
Gorącą wodą zalewamy kawę rozpuszczalną. Studzimy. Zimnym ponczem, nawilżamy spody biszkoptu.

Masa:
  • 3 szklanki mleka
  • ½ szklanki cukru
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej
  • 2 żółtka
  • 250 g miękkiego masła
2,5 szklanki mleka zagotowujemy wraz z cukrem. W pozostałej ½ szklance mleka rozrabiamy budynie waniliowe, mąkę pszenną i żółtka. Powstałą mieszankę wlewamy na gotujące się mleko. Gotujemy do zgęstnienia, cały czas mieszając. Studzimy. Miękki masło ucieramy na puch, kolejno zaś dodając po łyżce wystudzonego budyniu.

Polewa z mleka w proszku:
  • 200 g masła
  • ½ szklanki cukru
  • ½ szklanki wody
  • 2 szklanki mleka w proszku + 1 dodatkowa łyżka
  • 1 czubata łyżka kakao
Do garnuszka dodajemy masło, cukier i wodę. Mieszamy do momentu, aż masło się rozpuści. Dodajemy mleko w proszku, mieszamy do połączenia. Dzielimy na dwie części: do jednej dodajemy mleko w proszku, a do drugiej kakao. Mieszamy.

Dodatkowo:
  • 240 g okrągłych biszkoptów
Składanie:
Pierwszy blat naponczowanego biszkoptu – pierwsza połowa masy maślanej - drugi blat naponczowanego biszkoptu – druga połowa masy maślanej – biszkopty przecięte na pół, ustawione na sztorc na masie maślanej – polewa z mleka w proszku.
Uwaga! Polewę z mleka w proszku, należy wylewać dosyć sprawnie, ponieważ bardzo szybko tężeje. Jeżeli to się Wam zdarzy, to proszę dolać gorącą wodę i wymieszać.


Smacznego.

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Oooj coś o tym wiem. Zrobiłam dzieciakom wczoraj takie ciasto. Nieźle sobie chwaliły. Pozdrawiam i przy okazji życzę udanego dnia. Ja dzisiaj się musiałam obudzić aż o 2! Maskara...

      Usuń
  2. Ależ nabrałam ochoty na słodkie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Daj nam kawałek na spróbowanie :D :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj już czuję tę słodycz! To musi być pyszne!

    nowy wpis <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz