Zupa pomidorowa ze szpinakiem


Nie będę ukrywała, ale pomidorowa to moja ulubiona zupa ;). Zazwyczaj jadam ją klasycznie z makaronem bądź ryżem. Ostatnio dodałam do niej resztki szpinaku i jak dla mnie jest to świetne połączenie, trochę taka mała odmiana :). Zupa jest bardzo szybka do przygotowania, więc bardzo Wam ją polecam :). 

Składniki:
  • 1,5 litry wody 
  • 125 g świeżego szpinaku typu baby 
  • 2 marchewki 
  • 1 pietruszka 
  • 1 puszka krojonych pomidorów 
  • 1 cebula 
  • 3 ząbki czosnku 
  • 3/4 szklanki makaronu orzo (wyglądającego jak ziarna ryżu) 
  • 1/4 łyżeczki suszonego oregano 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 2 łyżeczki soli 
  • 3 łyżki oleju rzepakowego 
  • świeżo mielony pieprz 
Cebulę kroimy w kostkę, marchewkę i pietruszkę w półplasterki. 
Na oleju przez 3 minuty podsmażamy cebulę, marchewkę i pietruszkę. 
Po tym czasie dodajemy drobno posiekany czosnek i smażymy kolejne 3 minuty, dosyć często mieszając, następnie warzywa zalewamy wodą i dodajemy sól, sporą szczyptę pieprzu oraz oregano. Gotujemy 10 minut. Po tym czasie do garnka wsypujemy makaron i gotujemy na małym ogniu przez kolejne 10 minut. Kiedy makaron jest miękki do zupy dodajemy pomidory oraz cukier i całość gotujemy kilka minut. Pod koniec gotowania dodajemy umyty szpinak. Od chwili dodania szpinaku zupy nie gotujemy dłużej niż 2 minuty.

Smacznego.

Komentarze

  1. Taka zupka na pewno smakuje rewelacyjnie :) Ochoty mi narobiłaś wielkiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa propozycja :) Pomidorowej ze szpinakiem jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja, takiej zupki pomidorówki jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy jak w zupie świeży szpinak robi się taki mięciutki :) Już nieraz jadłyśmy to połączenie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz