Bataty pieczone z przyprawami

 

Pierwszy raz bataty jadłam u mojej znajomej, nie sądziłam, że tak pozytywnie zaskoczą mnie swoim smakiem. Smakowały genialnie,dlatego postanowiłam te danie powtórzyć w domu. Przygotowanie ich zajmuje dosłownie chwilę. Troszkę dłużej zajmuje pieczenie, ale zapach czosnku i ziół podczas pieczenia jest po prostu nie do opisania :). 
Bataty, to inaczej słodkie ziemniaki, więc, podczas jedzenia dominuje przede wszystkim słodki smak więc fajnie jest go trochę przełamać lekko ostrym sosem czosnkowym. Jak dla mnie taka wersja smakuje najlepiej :). Jeśli nigdy nie jedliście batatów, tak, jak ja do tej pory, to serdecznie Wam polecam. Może niekoniecznie polubicie ich smak, ale warto próbować i eksperymentować :). 
Miłego wieczoru Kochani!

Składniki:
  • 2 bataty
  • 6 ząbków czosnku
  • 1 łyżka suszonego rozmarynu
  • pół łyżeczki ziół prowansalskich
  • 4 łyżki oleju
  • sok z cytryny
  • pieprz, sól
Bataty obieramy i kroimy w podłużne słupki o grubości około 1-1,5 cm. Wrzucamy je do dużej miski, dodajemy przyprawy, olej i sok z cytryny, dokładnie mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia i rozkładamy na niej bataty, pamiętając o tym, aby nie nachodziły na siebie. Czosnek (w łupinach) lekko rozgniatamy nożem i kładziemy na blachę wyłożoną batatami. 
Pieczemy w 200 st.C. przez około 20 - 25 minut, do czasu, aż będą lekko brązowe i miękkie. 
Jemy solo lub podajemy z sosem czosnkowym.
 

Smacznego.

Komentarze

  1. uwielbiam bataty pieczone, są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham bataty! Zawsze szukam ich na promocjach bo są drogie :(
    Ja uwielbiam piec je nie na frytki, a na kostkę po prostu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pieczone warzywa z ziołami prowansalskimi :) Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pieczone warzywa z ziołami prowansalskimi :) Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do batatów nie musisz nas namawiać :D Może nie jemy ich jakoś super często ale świetnie sprawdzają się nie tylko jako frytki (które swoją drogą są przepyszne) :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię bataty. A zwłaszcza w wersji pieczonej :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wstyd się przyznać, nigdy nie jadłam batatów, Twoje wyglądają smakowicie, muszę w końcu skosztować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha! bardzo lubię pieczone bataty

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglądają. Musiały być bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  10. i do nich jogurtowy sos poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo smacznie :)
    Za batatami nie przepadam, ale takie danie chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha! U mnie bataty kupione i czekają na obróbkę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz