Naleśniki (Przepis II)



Rok akademicki już w pełni, więc teraz mam trochę mniej czasu na pieczenie ciast, ale co weekend, jak wracam do domu obowiązkowo pojawia się na stole jakieś ciacho. Ostatnio, gdy miałam ochotę na coś słodkiego, postanowiłam w warunkach akademickich przygotować naleśniki :) 
Nie miałam czasu na jakieś wyrafinowane nadzienie, typu ser biały z polewą śmietankową, a jedynie serek śmietankowy plus dżem wiśniowy. Te dwa smaki zamknęłam w jednym naleśniku :) 
Co, do samych naleśników, to wychodzą cieniutkie i nie są tłuste. Można je używać, do słodkiego, jak i do wytrawnego nadzienia. :) 

Składniki (na 18 sztuk naleśników o śr. 20 cm) 
  • 10 łyżek mąki pszennej 
  • 2 jajka 
  • 300 ml mleka 
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego 
  • szczypta soli
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy lub miksujemy. Ciasto odstawiamy na 30 minut, choć nie jest to konieczne. Smażymy bez naoliwiania patelni, do momentu, aż się ładnie zrumienią. 


Smacznego. 





















Komentarze