Andruty przekładane masą czekoladową



Dziś proponuję szybkie, pyszne i sycące wafle czekoladowe z aromatem pomarańczowym.
Wafle są w przygotowaniu naprawdę ekspresowe. 
Ja jakoś nie miałam ochoty na pieczenie ciasta w sobotę, ale żeby było na niedzielę, coś do kawki lub herbatki postanowiłam zrobić wafla. U mnie w domu wszyscy lubią takie male łakocie, a w szczególności tato, więc w niedzielę nie było już po nich śladu.
Zamiast aromatu pomarańczowego możemy użyć innego, takiego który najbardziej lubimy :)
A tato zażyczył już sobie kolejnego wafla, tym razem z masą kajmakową.

Składniki: 
  • 250 g masła 
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1/3 szklanki mleka 
  • 2 łyżki kakao 
  • 1 i 1/2 szklanki pełnego mleka: w proszku lub granulowanego 
  • kilka kropel aromatu pomarańczowego 
  • 7 sztuk kwadratowych wafli andrutów (w opakowaniu jest 9 sztuk) 
Do garnka wlewamy mleko, dodajemy masło i cukier. Gotujemy, aż składniki całkowicie się rozpuszczą. Dodajemy kakao oraz kilka kropel aromatu, mieszamy. Następnie lekko studzimy.
Mieszając, stopniowo dodajemy mleko w proszku.
Jeśli dodajemy mleko w proszku granulowane, należy energicznie mieszać, mogą być widoczne podczas mieszania, małe, białe grudki. Jednak nie widać ich już po pokrojeniu wafla na kwadraty, a ni ich nie czuć. Sama również użyłam mleka granulowanego. 
Letnią masą przekładamy wafle, dociskamy, najlepiej obciążyć deską i odstawić na godzinę. 



Smacznego.

Komentarze

  1. Dzisiaj wypróbuję, akurat mam gości. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą smakować :). Czekam na opinię ;).

      Usuń
  2. Pamietam, ze kiedys, gdy razem z kolezanka uczylysmy sie do egzaminow, jej babcia robila takie wafle...nigdy pozniej ich nie jadlam...musze koniecznie sprobowac. Dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Edytko :). Wafle, to już taki klasyk, każdy je kiedyś jadł i chyba wszystkim smakują ;).

      Usuń

Prześlij komentarz