Waniliowe ciasto z rabarbarem, wiśniami i kruszonką



Dziś kochani na weekend proponuję Wam waniliowe ciasto z rabarbarem, wiśniami i kruszonką, jest to jak dla mnie ulubione połączenie smaków. Kwaśne owoce ze słodką kruszonką bardzo fajnie się komponują i tworzą bardzo apetyczny wypiek. Ciasto wychodzi mięciutkie i pięknie pachnące wanilią. Najlepiej smakuje po upieczeniu, podane ze szklanką zimnego mleka. 
Zamiast świeżych owoców można śmiało użyć tych mrożonych, wystarczy je tylko dobrze rozmrozić ;).
Udanego weekendu.

Składniki: 
  • 125 g masła 
  • 120-150 g cukru 
  • 2 duże jajka 
  • 180 g mąki pszennej 
  • 60 g skrobi ziemniaczanej 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 90 g kwaśnej śmietany 12% lub 18% 
  • 400 g rabarbaru, pokrojnego na kawałki ok. 2 cm 
  • 300 g wiśni 
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W misie miksera umieszczamy masło z cukrem. Ucieramy do otrzymania bardzo jasnej i puszystej masy, przez kilka minut. Dodajemy jajka, jedno po drugim, miksując do połączenia po każdym dodaniu. Dodajemy przesianą mąkę pszenną i ziemniaczaną z proszkiem do pieczenia na zmianę z kwaśną śmietaną, w dwóch turach i krótko miksujemy, tylko do połączenia się składników.
Formę o wymiarach 23 x 30 cm smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy ciasto, wyrównujemy.
Na ciasto równo rozkładamy owoce. Posypujemy kruszonką.
Pieczemy w 170 st.C przez około 40-45 minut lub do tzw. suchego patyczka. 

Kruszonka: 
  • 100 g mąki pszennej 
  • 50 g cukru 
  • 60 g roztopionego masła 
Wszystkie składniki umieszczamy w miseczce i rozcierając między palcami, formujemy z nich kruszonkę.




Smacznego.

Komentarze

  1. Mamy jeszcze na ogrodzie troszkę rabarbaru i właśnie wczoraj nasza mamusia upiekła drożdżowe ciasto z nim :D Twoje waniliowe ciacho też byśmy zjadły z ogromnym smakiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super, że macie jeszcze rabarbar. Ja już nie mam. Z chęcią bym zjadła Wasze drożdżowe ciacho ;).

      Usuń
  2. Na sam widok ślinianki zaczynają pracować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne, dziś upiekłam podobne, tylko ze śliwkami i cynamonem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, ja również uwielbiam wypieki ze śliwkami, tylko muszę jeszcze na nie poczekać, bo u mnie jeszcze ich nie ma :).

      Usuń
  4. Podoba mi się ta ilość kruszonki! Cudowne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszonka to coś, co bardzo lubię w tego rodzaju wypiekach i zawsze chętnie ją podjadam :).

      Usuń
  5. uwielbiam ciasta z wiśniami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ciasto wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba się skuszę na to ciacho, ale ze śliwkami, bo akurat dzisiaj kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śliwkami na pewno będzie równie dobre i do kruszonki warto wtedy dodać troszkę cynamonu, nabierze wtedy jesiennego charakteru ;).

      Usuń
  8. Rabarbar mam zamrożony więc takie ciacha w zimę będą się pojawiać bo są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze że do Ciebie trafiłam i to przez to ciasto :)! Zostaję na dłużej po więcej przepisów :):) Ja dopiero zaczynam przygodę z pieczeniem ciast, ostatni robiłam babkę zebrę pierwszy raz w życiu i jak na razie to moje największe osiągnięcie cukiernicze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że do mnie trafiłaś i że zostajesz na dłużej :). Zachęcam do wypróbowania moich przepisów. Każdy kiedyś zaczynałam od tych najprostszych ciast. Uważam, że z każdym wypiekiem będzie Ci szło coraz lepiej.
      Ja Twój blog również bardzo chętnie podczytuję :).
      Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz