Sernik kajmakowo-orzechowy


Kochani dalej pozostajemy w klimatach serników. Dziś bardzo pyszny sernik kajmakowo-orzechowy. Jest bardzo szybki do wykonania - spód nie wymaga pieczenia, dlatego, ze jest przyrządzony z herbatników i orzeszków. Kolejno mieszamy masę serową, wykładamy, pieczemy i gotowe :). Swój sernik piekłam w 160 st.C, dzięki temu piekł się równomiernie, nie opadł, ani nie popękał. Czas pieczenia w tym przypadku wyniósł 1,5 h. Jeśli jesteście niecierpliwi możecie go piec w 180 st.C. przez 1 h, ale po 30 minutach najlepiej do niego zaglądnąć. Jeśli bardzo by się spiekał nakryć wierzch folią aluminiową. Wracając do smaku, to jet przepyszny. Smak jest wyważony, mimo że dodatkiem jest tutaj masa kajmakowa. Spód ciasteczkowy jest chrupiący oraz lekko słony -zawdzięczamy to dodatkowi orzeszków ziemnych. Najlepiej smakuje po całonocnym schłodzeniu. 

Składniki: 
Ciasto: 
  • 100 g herbatników
  • 50 g orzeszków ziemnych solonych
  • 100 g masła
Herbatniki kruszymy, dodajemy posiekane orzechy ziemne oraz wlewamy ostudzone masło. Mieszamy łyżką do uzyskania konsystencji mokrego piasku. 
Tortownicę o średnicy 22 cm, smarujemy olejem, na spód wykładamy ciasteczkowy spód, mocno dociskając dłonią.

Masa serowa:
  • 600 g sera do pieczenia (użyłam twarożek kanapkowo-sernikowy Mój Ulubiony)
  • 250 g masy kajmakowej
  • 3 jajka
  • 2,5 łyżki mąki ziemniaczanej
Ser ucieramy z masą kajmakową, dodajemy po jednym jajku i mieszamy tylko do połączenia składników. Na koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną. Mieszamy, aby masa był gładka. Sernik wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w 160 st.C. przez 90 minut. 

Wykończenie:
  • 210 g masy kajmakowej
  • 30 g orzeszków ziemnych solonych
  • 30 g płatków migdałowych
Masę kajmakową lekko podgrzewamy w garnuszku, mieszamy i wylewamy na wierzch sernika. Orzeszki ziemne siekamy i posypujemy nimi ran sernika. Płatkami migdałowymi wykańczamy górę sernika





Smacznego. 

Komentarze

  1. Miałem okazję spróbować tego wyrobu od Pani Knedelki, bardzo pyszne, zachęcam do własnoręcznego wypieku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie pycha ale ja kocham wszystkie serniki;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :) ja wczoraj robiłam sernik z toffi :) Pewnie lada dzień będzie na blogu :) Twój wygląda mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik wygląda bajecznie, takiej wersji jeszcze nie próbowałam, ale myślę, że jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniki a Twój wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. serniki zjadam z wielką przyjemnością, szczególnie takie apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zrobić, bo już od dłuższego czasu mam ochotę na taki :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam ślinotok na sam widok:D obłędny! Obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik na wypasie! :D Wygląda niesamowicie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie serniki ;) i u mnie był podobny do niedzielnej kawki;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda naprawdę smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz