Sernik z jabłkami





Zbliża się złota polska jesień, czas w którym natura po pięknym lecie jeszcze bardziej zaskakuje nas swoimi kolorami, wspaniałymi krajobrazami malowanymi liśćmi. Nie ma nic bardziej kojarzącego się z początkiem polskiej jesieni niż nasze wspaniałe jabłka.
Dlatego w dniu dzisiejszym chciałabym Wam zaproponować przepis na sernik z jabłkami. Jest to wspaniałe połączenie w którym orzeźwiający smak polskich owoców łączy się z delikatnością serowego puchu. Wspaniała propozycja na coraz to chłodniejsze wieczory - sycąca a zarazem zapewniająca letnie orzeźwienie.

"Jak nie kochać jesieni, jej babiego lata,
Liści niesionych wiatrem, w rytm deszczu tańczących.
Ptaków, co przed podróżą na drzewach usiadły,
Czekając na swych braci, za morze lecących."

Tadeusz Wywrocki

Składniki:
Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 125 g zimnego masła
  • 2 żółtka (białka zostawiamy - użyjemy je do masy serowej)
Na stolnicę przesiewamy mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia, mieszamy. Robimy dołeczek, a do dołeczka dodajemy cukier puder, pokrojone zimne masło oraz żółtka. Całość zagniatamy razem. Zagniecone ciasto zawijamy w folię aluminiową i odstawiamy na 1 h do lodówki w celu schłodzenia.

Masa serowa:
  • 60 g masła
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 opakowania cukru wanilinowego (każdy po 16 g)
  • 4 jajka (do masy serowej dodajemy żółtka, białka użyjemy do ubicia piany)
  • 250 ml kwaśnej śmietany 18%
  • 1 kg sera (użyłam serka ,,Mój ulubiony'' z Piątnicy)
  • 2 opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego (każdy po 40 g)
Wszystkie składniki na masę serową powinny być w temperaturze pokojowej. Masło ucieramy z cukrem i cukrem wanilinowym na jasną, puszystą masę. Dodajemy po jednym żółtku i dalej ucieramy. Następnie dodajemy po łyżce kwaśnej śmietany. Kolejno zaś po łyżce sera, cały czas ucierają. Na końcu dodajemy proszek budyniowy, lekko mieszamy.
Białka ubijamy ze szczyptą soli na jasną, puszystą masę. Dodajemy do masy serowej i delikatnie mieszamy szpatułką do chwili połączenia.

Ponadto:
  • 1 kg jabłek (użyłam odmiany Szara Reneta, można również użyć Antonówki)
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Gdyby wytworzyło się dużo soku, można lekko odsączyć przed wyłożeniem na ciasto.
Formę o wymiarach 36 x 24 cm smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Schłodzone ciasto wałkujemy na stolnicy lekko podsypanej mąką i wykładamy do wcześniej przygotowanej formy. Spód podpiekamy w piekarniku w 190 st.C. przez około 15 minut. Na podpieczony spód wykładamy starte jabłka.Na jabłka zaś masę serową. Pieczemy w 175 st.C. przez około 45 minut, do lekkiego zrumienienia. Studzimy w uchylonym piekarniku.


Smacznego. 


Komentarze

  1. Super połączenie <3 Nigdy nie jadłyśmy sernika z jabłkami <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się przymierzam do upieczenia sernika z tymi owocami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, wychodzi z tego świetnie połączenie - kwaśne jabłka i słodsza masa serowa :)

      Usuń
  3. Takiego sernika to ja nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serniki uwielbiam 😊 Rewelacja 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham jesień i takie ciasta☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jesienną porą najlepiej smakują jabłka i wszelkiego rodzaju jabłeczniki :)

      Usuń
  6. Piekny serniczek, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego serniczka jeszcze nie miałam okazji jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  8. sernik z jabłkami?
    dla mnie to nowość, ale lubię oba ciacha i zapewne by mi smakował, kto wie, może wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pierwszy raz robiłam sernik z jabłkami i bardzo mi przypadł do smaku :)

      Usuń
  9. Uwielbiamy takie ciasta! Domowo, pachnąco i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też nigdy nie jadłam, idealny wypiek na niedzielę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepięknie się prezentuje, musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz