Czekoladowy aniołek


Witam Was serdecznie moi Kochani :) Dziś chciałabym pokazać Wam wypiek, który wykonałam już jakiś czas temu o słodkiej nazwie ,,Czekoladowy aniołek''. W przygotowaniu ciasto nie jest zbytnio skomplikowane, zrobimy go z łatwo dostępnych składników. Najlepsze jest na drugi dzień, kiedy blaty zmiękną, wtedy też ciasto łatwiej się kroi i również staje się wtedy delikatne w smaku.

Składniki:
Ciasto czekoladowe:
  • 520 g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 czubata łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 125 g masła
  • 3 jajka
  • pół szklanki cukru
  • 3 łyżki śmietany
Mąkę pszenną, ziemniaczaną, kakao oraz sodę oczyszczoną przesiewamy na stolnicę. Robimy dołeczek, a do dołeczka dodajemy masło pokrojone na kawałeczki, jajka, cukier oraz śmietanę. Całość zagniatamy razem do uzyskania jednolitego ciasta. Dzielimy na 4 części. Formę do pieczenia o wymiarach 36 x 24 cm, wykładamy papierem do pieczenia. Na tak przygotowaną formę wykładamy cienko rozwałkowane ciasto. Pieczemy w 180 st.C., przez około 10-15 minut. Tak samo, postępujemy z 3 pozostałymi ciastami.

Masa:
  • 3 szklanki mleka
  • 250 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 1 szklanka śmietany 18%
  • 3 jajka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
W garnku zagotowujemy mleko z masłem i cukrem. W drugim garnuszku mieszamy razem śmietanę, budyń, jajka oraz mąkę. Po uzyskaniu jednolitej konsystencji wlewamy całość na gotujące się mleko. Mieszamy do uzyskania gęstego budyniu.
Upieczone placki smarujemy gorącym budyniem, na ostatni placek również nakładamy masę. Po lekkim ostygnięciu budyniu ciasto możemy posypać wiórkami kokosowymi.



Smacznego.

Komentarze

  1. Uwielbiam aniołka ale w takiej wersji nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też właśnie do pewnego czasu znałam tylko wersję aniołka na jasnym, kruchym spodzie z masą śmietanową, więc to jest coś nowego, co polecam do wypróbowania :).

      Usuń
  2. Podoba mi się to ciasto. Zapisuję do wypróbowania na kiedyś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż 4 warstwy ciacha! :D Super pysznie się prezentuje <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tego ciasta :) Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda :) Na pewno bardzo by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne!
    Czasochłonne, ale chyba warto...
    x x x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwięcej czasu zajmuje upieczenie spodów, ale potem to już szybko całość się składa :). A czy warto... to najlepiej samemu spróbować ;).

      Usuń
  7. Śliczne ciasto, miałem okazję spróbować, bardzo dobre, polecam, dziękujemy Pani Knedelce za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję za pozostawione ciepło słowo :)

      Usuń
  8. takie ciacho bym sobie zjadła

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz